reklama

Pri povodniach pošlem vojakov len do obcí, kde je starosta za SaS

Takisto, prebytočný majetok, bez ohľadu na to, či je to stará vetrieska, poľná kuchyňa alebo nejaké kasárne, darujeme len obciam so starostami za SaS, prípadne niektorého koaličného partnera. A čestnú stráž, či vojenskú hudbu pri spomienkových akciách budem poskytovať tiež len starostom z týchto obcí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (227)

Viete si predstaviť tú absurditu, keby som sa len časť z vyššie uvedených príkladov skutočne aj realizoval v praxi?

Samozrejme, že to nemyslím vážne.

Pred niekoľkými mesiacmi - v zime, som po ceste domov z práce videl na TA3 reportáž, kde zúfalí obyvatelia Krupiny zvádzali nerovný boj s prírodou pri odtŕhajúcom sa svahu pod ich rodinnými domami. Dlhodobo neriešený problém - a každý na nich kašlal, včítane predstaviteľov samosprávy. Ešte večer som zavolal mojim ľuďom, ráno som bol na mieste, požiadal primátora o zvolanie krízového štábu a následne tam poslal vojakov, čo vykopali odvodňovacie rigoly. Zázraky robiť nevieme a ani neviem, či nešťastní Krupinčania svoj boj s prírodou nakoniec definitívne vyhrajú, stále sa situácia rieši ďalšími opatreniami. Mal som však z toho rozhodnutia dobrý pocit a dnes mi nikto nevyhovorí, že práve náš "vstup" a následný záujem prakticky všetkých mienkotvorných médii, boli tým impulzom, po ktorom sa kompetentní konečne rozhýbali. O tom, že primátor Krupiny je zo Smeru, som sa dozvedel až večer pri správach, keď pri jeho aj mojom mene bežali titulky straníckej príslušnosti. A vôbec ma to nezaujímalo...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je tomu len pár dní, čo som dostal žiadosť o súhlas s poskytnutím vojakov čestnej stráže na spomienkovú slávnosť v Humennom. Adresovala mi ju primátorka Jana Vaľová, ktorá je aj poslankyňa NR SR za Smer. Áno, tá istá Vaľová, o ktorej si naozaj myslím svoje a svoj názor na ňu som ešte ako začínajúci neznámy bloger verejne prezentoval v minulosti a nezmenil ho doteraz. Nezaváhal som ani na chvíľu a žiadosť podpísal. Pretože tých vojakov som tam nevyčlenil pre pani primátorku, ale pre obyvateľov Humenného.

Takisto prednedávnom v Brezovej pod Bradlom pri spomienke na úmrtie M.R.Štefánika, predtým to boli zasa Bojnice, Turčianske Teplice, Kľak, Ostrý Grúň atď.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takisto denne podpisujem množstvo darovacích zmlúv nepotrebného hnuteľného i nehnuteľného majetku na obce. Armáda ho už nevie využiť a obciam ešte poslúži.

Pri zložení obecných zastupiteľstiev je jasné, že väčšina dotknutých starostov či primátorov je zo Smeru alebo nezávislých, ale ja som sa nikdy pri mojom rozhodovaní nezamýšľal nad tým, kto danú obec alebo mesto vedie, či za akú stranu v komunálnych voľbách kandidoval.

Aj preto ostro protestujem proti vyhrážaniu sa nejakými odvetnými opatreniami a blokáciou návrhov budúcich riešení z dielne SaS, ktoré odznelo na tlačovej konferencii starého a nového vrcholného predstaviteľa ZMOS. Pretože aj to budú riešenia pre občanov a nie pre pánov starostov či primátorov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie je teraz najdôležitejšie, či bolo platy predstaviteľom samospráv potrebné znížiť o polovicu, tretinu alebo vôbec, nie je to predmetom tohto blogu (aj keď o starostovi s takmer 3.000 Eurovým platom, čo nevie poriadne ani prečítať napísaný text, si myslím svoje).

Osobne ma Michal Sýkora sklamal už dvakrát. Prvýkrát to bolo, keď ma na jednej väčšej spoločenskej akcii oslovil s tým, že prečo "im to robíme" (zákon sa ešte len tvoril), že nám "nebudú potom držať chrbát". Už vtedy som ho s úsmevom zľahka poslal do teplých krajín. Teraz ma sklamal druhýkrát, keď potvrdil, že to vtedy myslel naozaj vážne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jozefa Dvonča bližšie nepoznám, stretol som sa s ním len raz. Každopádne, napriek tomu nehanebnému vyhláseniu, mu tých vojakov pre občanov Nitry kedykoľvek pošlem, keď to bude potrebné. A aj o prebytočných nitrianskych objektoch sa s ním po strategickom hodnotení obrany možno budem rozprávať - my v SaS totiž nie sme takí istí ako oni.

A ani mi určite nebude treba "držať chrbát", nestojím o to, mám totiž chrbtovú kosť, tá mi ho podrží dostatočne. O čom som si v prípade ľudí, ktorí sa podobným spôsobom vyhrážajú a robia z občanov rukojemníkov svojich záujmov, už nie celkom istý.

Ľubomír Galko

Ľubomír Galko

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Exminister obrany a bývalý poslanec NR SR. Mojim tvrdým bojom proti korupcii som sa stal vážnym problémom a nepriateľom pre mnoho nečestných ľudí, vrátane politikov, naprieč celého politického spektra, ktorí sa snažili parazitovať na systéme. Nikdy mi nešlo o koryto, ale pokiaľ bude možnosť, budem stále ťať do živého a odkrývať zlodejiny. Pretože si myslím, že to stále má zmysel. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu