reklama

Vydierať sa nenecháme

Keď som na rezorte obrany rušil nevýhodné milionové zmluvy, pretŕhal špinavé biznisy, zverejňoval chrapúnske rabovanie rezortu v minulosti, nedal som sa zastrašiť a vydierať inými borcami. A nedám sa vydierať ani jedným alebo viacerými koaličnými partnermi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (149)

O eurovale už bolo toho popísaného mnoho a tento blog neslúži na obhajobu nášho odmietavého postoja k nemu. Práve na to sme spracovali informačnú brožúrku s našimi argumentmi. Jasne a prehľadne zhrnutými. Určenými pre kohokoľvek, kto o to prejaví záujem - politikov, poslancov nášho zákonodarného zboru, zástupcov médií, odbornú komunitu. Ale aj verejnosť. Opakujem, pre každého, kto o to prejaví záujem.

Odmietam vyjadrenia niektorých koaličných politikov, že sme porušili nejakú dohodu z poslednej koaličnej rady o tom, že nebudeme komunikovať tému euroval alebo niečo podobné. Ja som na tej koaličnej rade bol tiež a o takomto niečom tam nepadlo ani slovo. S takýmto niečím by sme totiž my nikdy ani nesúhlasili.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Práve naopak, od samotného začiatku sme aj my aj naši koaliční partneri viackrát verejne deklarovali dohodu, že sa ideme navzájom presviedčať o našich argumentoch.

Je pravda, že sme sa v stredu na koaličnej rade dohodli, že sa v budúci pondelok stretneme spolu s ministrami a aj poslancami všetkých koaličných strán a budeme diskutovať ako ďalej. Nielen o eurovale, ale aj o ďalších záležitostiach, zákonoch, ktoré momentálne riešime.

Ale to s našou brožúrkou a jej distribúciou predsa nemá nič spoločné, tú sme pripravovali už oveľa dlhšie. Snáď si niekto nemyslí, že sme ju vyrobili zo stredy na štvrtok, keď sme ju začali distribuovať? Pracovali sme na nej už dávno a tento termín jej zverejnenia sme mali naplánovaný už pekných pár týždňov dozadu. Veď koniec-koncov o eurovale sme na tejto koaličnej rade vôbec nemali hovoriť, mimo program to vytiahlo KDH a postupne sa pridali SDKÚ-DS aj Most-Híd. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je absurdné snažiť sa zakázať koaličnému partnerovi, aby voličom tlmočil svoje názory a prezentoval argumenty k nejakej téme. A obzvlášť k takej závažnej ako je euroval. To snáď nikto nemôže myslieť vážne. A formu, či sú to osobné stretnutia, tlačové besedy, blogy alebo brožúrky, či niečo iné, si predsa môže každý vybrať sám.

V opačnom prípade by som sa musel spýtať, kam sme sa to po dvadsaťdva rokoch po revolúcii dostali? Snáď budú všetci so mnou súhlasiť, že nikto z nás si takúto otázku nechce klásť...

Čo musím a chcem povedať je to, že ma až mrazí pri pocite, že by nejaký zodpovedný politik chcel rozhodnúť v takomto závažnom prípade bez toho, aby sa snažil vysvetliť toto svoje rozhodnutie voličom. Som presvedčený, že čestné je postaviť sa pred nich a presvedčiť ich o svojej pravde. Tak my o svojej ako aj naši koaliční partneri o tej ich. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako som povedal, nechápem snahu udržať občanov v nevedomosti, ale čo má znamenať snaha neumožniť odbornú diskusiu medzi poslancami NR SR??? 

Zostal som šokovaný, keď som sa dozvedel, že Richardovi Sulíkovi ako predsedovi Národnej rady a predsedovi SaS bolo zabránené ísť na tri poslanecké kluby našich koaličných partnerov a tam sa snažiť obhájiť naše postoje. 

Spájanie hlasovania o eurovale s dôverou vlády, s odvodovou reformou alebo hocičím iným pokladám za obyčajné vydieranie. A ak by aj prišlo k takémuto hlasovaniu, som presvedčený, že všetci poslanci SaS budú hlasovať proti eurovalu.

My vládu nepoložíme a ani z nej dobrovoľne neodídeme. Ľudia nám dali dôveru a mandát vládnuť. Naši koaliční partneri nás z nej budú musieť doslova vykopať. Ak na to majú guráž, nech to skúsia. Nik z nás nie je prirastený k žiadnej stoličke a rozhodne nepotrebujeme ani žiadne "korytá". Ja osobne v takomto prípade naplním, to čo tvrdím aj v mojom profile od prvého dňa, čo som nastúpil do kresla ministra obrany.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak si niekto myslí, že sa nás takto pokrytecky zbaví a elegantne sa vrhne v duchu "porozumenia a zodpovednosti voči Slovensku" do náručia Smeru s komunikačnou taktikou : "My sme nemohli inak, veď to oni, Sasáci, sú tí nezodpovední, oni za to môžu, oni vlastne pripustili vládu Smeru", tak je na veľkom omyle.

Koaličného partnera, ktorý takto zmýšľa, by naši pravicoví voliči hnali s krikom. Nie sú totiž nesvojprávni a dokážu "prečítať" aj zložitejšie hry.

Nielen ako minister obrany, ale aj ako podpredseda SaS pre regióny chodím hodne po regiónoch Slovenska. To nie je len o kladení vencov, rečnení na pódiách pri oslavách alebo sedením na tribúne. Po skončení každej akcie idem medzi ľudí, počúvam ich a rozprávam sa s nimi.

Mám odvahu obhajovať svoje postoje a názory pred priaznivcami ktorejkoľvek strany, aj v baštách Smeru. V ľubovoľnom kúte Slovenska. Nikto mi nikde nenadáva, nepokrikujú po mne, nedávajú mi najavo svoju nevôľu. Naopak, mám z rozhovorov samé dobré skúsenosti. Samozrejme, nie všetci drukujú. Ale je to pocit určitého zadosťučinenia za tú robotu, čo sa snažím odviesť, keď mi niekto z priaznivcov inej strany, povie :"Vašu stranu (vašu vládu) by som asi nikdy nevolil (!), ale vás si vážim"... 

A stalo sa mi aj to, že mi postaršia pani v hlúčiku v Banskej Bystrici na oslavách SNP povedala : "Len pán minister, prosím, ten euroval nepodporte, lebo náš Robko sľúbil, že ak ani vy ho nepodporíte, ani oni tak v Smere neurobia, a ani jedna z nás, čo sme tu, ten euroval nechceme"...

Takže mám veľmi dobrý prehľad o názoroch ľudí v regiónoch.

Takú komunikačnú stratégiu, ktorou by niekto pred pravicovými a "srdcom antificovymi" voličmi obhájil vykopnutie SaS z vlády, vrhnutie sa do náruče Smeru na základe toho, že bude účelovo spojené hlasovanie o eurovale s dôverou vlády, ešte nikto nevymyslel. Pretože to vôbec spájať netreba. Vláda môže bez problémov v tomto zložení pokračovať ďalej, bez ohľadu na to, či bude euroval za pomoci opozície schválený, alebo naopak zamietnutý.

Ako som napísal v úvode článku, vydierať sa nikým a ničím určite nenecháme.

Nebudem tu opakovať, koľko percent občanov Slovenska je podľa prieskumov proti tomu, aby sme takto vyhadzovali peniaze von oknom a nehorázne zadlžili naše budúce generácie. Ja osobne sa pod ekonomickú vlastizradu na tom obrovskom percente občanov Slovenska nikdy nepodpíšem. A som presvedčený, že to neurobí nikto z ministrov a ani poslancov za SaS. Na to nás ľudia totiž nevolili. Pri tomto zásadnom postoji sa cítim byť neuveriteľne vnútorne silný a ďakujem priateľom zo SaS, že mi tú silu tiež dodávajú.

Ľubomír Galko

Ľubomír Galko

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Exminister obrany a bývalý poslanec NR SR. Mojim tvrdým bojom proti korupcii som sa stal vážnym problémom a nepriateľom pre mnoho nečestných ľudí, vrátane politikov, naprieč celého politického spektra, ktorí sa snažili parazitovať na systéme. Nikdy mi nešlo o koryto, ale pokiaľ bude možnosť, budem stále ťať do živého a odkrývať zlodejiny. Pretože si myslím, že to stále má zmysel. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu