reklama

Povalia KDH, SDKU a Most vládu?

Koaličná rada, ktorá sa stretla deň pred zverejnením našej brožúrky, bola pamätná. Predstavitelia KDH sa cítili ukrivdení, že ich ostatné strany  údajne podozrievajú z paktovania so Smerom. Bol som to práve ja, kto na výčitku predstaviteľov KDH, adresovanú ostatným trom partnerom: „Prestaňte z nás robiť rozbíjača koalície a z našej strany robiť tú, čo sa vrhá do náruče Smeru," odpovedal : „Vy sa nepotrebujete do tej ich náruče vrhať, vy už v nej totiž dávno ste." V ten moment nastal veľký krik a veľmi emotívne mi povedali, že ich nesmierne urážam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (166)

Bola to pre mňa špecifická koaličná rada. Poctivo som sa na ňu pripravoval. Nadupaný informáciami a číslami som prišiel na rokovanie o štátnom rozpočte na rok 2012. Bojovať nielen za rezort obrany, ale aj svojimi otázkami vstupovať do niektorých iných kapitol, keďže sme sa s ostatnými troma ministrami za SaS dohodli, že budeme tlačiť na zodpovedné hospodárenie všetkých rezortov a chceli sme ísť príkladom. A rozpočet, čo sa týka čísiel, som po dohode v SaS dostal na starosť ja. Druhý bod programu - personálne otázky - pre mňa nejako mimoriadne zaujímavý nebol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Práve predstavitelia KDH boli však tí, ktorí úplne nezmyselne a neočakávane vytiahli tému euroval a začali ju spájať so všetkým možným. S daňovou a odvodovou reformou, s návrhom rozpočtu, personálnymi otázkami a dokonca aj s prežitím koalície. Napriek tomu, že sme boli jasne dohodnutí, že túto tému budeme riešiť až ako posledná krajina a budeme sa ešte navzájom „presviedčať".

Od toho času už bolo k tejto téme popísaného aj vysloveného veľa a veľa sa ešte popíše. A práve predstavitelia KDH sú tí, ktorí sa najčastejšie k tejto téme vyjadrujú, ktorí neustále omieľajú v súvislosti s eurovalom pád vlády, spojenie hlasovania o eurovale s hlasovaním o dôvere vlády, ktorí blufujú o „prelietavších či načatých" poslancoch SaS, ktorí vraj začínajú meniť názor; strašia rozpadom koalície a popri tom kričia : "My so Smerom - to ani za svet..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naďalej zastávam stanovisko, že niet dôvodu spájať otázku eurovalu s dôverou vláde a vláda po rozhodnutí „Yes or No" môže pokračovať ďalej. Ale po odpovedi Pavla Hrušovského v denníku SME na otázku - „Čítali ste Sulíkovu brožúrku? - slovami „Detailne som ju nečítal, lebo ju pokladám za viac odborný ako politický materiál", sa pomaly začínam sám seba pýtať, či toto je tá „zrelá" politika, ktorú služobne starší politici tak veľmi ospevujú. 

Zdvihnúť ruku za niečo také dôležité, ako je euroval, a pritom sa s tým „detailne neoboznámiť", je totiž aj pre mňa už dosť silná káva. Akými slovami komentovať slová Pavla Hrušovského, ktorý je síce za, ale ani on sám nevie, s čím vlastne súhlasí a podstatné pre neho je to, že ide v línii? Škoda, že sa ho redaktor SME nespýtal, prečo vlastne ten euroval podporuje, keď ani nevie, o čom to je...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Osobne vyhlasujem, že tejto téme som sa venoval podstatne detailnejšie a pozorne som sa „oboznamoval" nielen s ekonomickými, ale aj politickými rizikami rozhodnutia a vypočul si rôzne strany a mnoho názorov skôr, ako som vo vláde proti eurovalu zdvihol ruku.

V minulosti sa za spojenie hlasovania o eurovale s hlasovaním o dôvere vláde vyslovil napríklad Béla Bugár, včera Ivan Mikloš a naznačovali to už aj niektorí iní koaliční politici. Keď už sme pri Ivanovi Miklošovi, jeho názorový kotrmelec za obdobie niečo viac ako desať mesiacov (viď. súvisiace články) je unikátny, a len tak sa hneď nevidí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cez víkend sa už dokonca za predčasné voľby vyslovili Pavol Hrušovský aj Robert Fico. Keď spočítame hlasy poslancov Smeru, KDH, SDKÚ a Mostu-Híd, mohlo by to na predčasné voľby hypoteticky aj vydať...

SaS nemá záujem ani o pád vlády ani o predčasné voľby. Ak sa však touto cestou niektorí politici rozhodnú ísť a získajú na to v parlamente potrebnú podporu, budeme to rešpektovať. Ja osobne som pripravený v takomto prípade ísť hrdo do predvolebnej kampane a vysvetľovať ľuďom naše postoje. Podobnú guráž by mali mať aj tí, čo za euroval zahlasujú. Myslím, že je to dokonca našou aj ich povinnosťou. A voliči nech potom rozhodnú.

Koniec - koncov, dali by aj možnosť predstaviteľom KDH presvedčiť verejnosť, či ústami Pavla Hrušovského deklarované „so Smerom nie za žiadnych okolností, ani po rozpade vlády", mysleli naozaj vážne. V tom prípade sa im za svoje „urážky", z pre mňa pamätnej koaličnej rady, úprimne a rád ospravedlním.

Dovtedy ma páni z KDH (ale aj ostaní), žiaľ, o ich „antismeráckej" principiálnosti nepresvedčia. 

Navyše si treba ale aj jasne zodpovedať otázku, kto bude niesť vinu za rozpad koalície na čele s Ivetou Radičovou a možný návrat Fica. Pretože SaS to nebude.

Ľubomír Galko

Ľubomír Galko

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Exminister obrany a bývalý poslanec NR SR. Mojim tvrdým bojom proti korupcii som sa stal vážnym problémom a nepriateľom pre mnoho nečestných ľudí, vrátane politikov, naprieč celého politického spektra, ktorí sa snažili parazitovať na systéme. Nikdy mi nešlo o koryto, ale pokiaľ bude možnosť, budem stále ťať do živého a odkrývať zlodejiny. Pretože si myslím, že to stále má zmysel. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu