reklama

Špinavý biznis speje do finále

Kauza nezákonnej továrne na vakcíny proti pandemickej chrípke v Malackách speje k záveru. Nebyť aktívnych občanov, tento nehorázny prípad porušovania zákonov mohol znova prejsť bez povšimnutia. Tak ako, žiaľ, tisíce iných prípadov na Slovensku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Napísal som už o nej niekoľko článkov - o nevýhodnej kúpe pozemku, o realizácii špinavému biznisu. Linky na ne sú uvedené dole.

V tom poslednom som prisľúbil, že na najbližšej schôdzi NR SR navrhnem poslancom, aby prijali uznesenie, ktorým parlament zaviaže Najvyšší kontrolný úrad k tomu, aby v Správe štátnych hmotných rezerv vykonal kontrolu efektívnosti nakladania s verejnými zdrojmi v tomto škandalóznom prípade. Spravil som tak preto, lebo NKÚ odmietol túto kontrolu na môj individuálny podnet podaný v lete vykonať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Môj návrh predseda NR SR zaradil na rokovanie schôdze, ktorá prebieha práve v týchto dňoch.

Avšak pred niekoľkými dňami, deň pred konaním finančného výboru, ktorý mal tento bod prerokovávať, ma kontaktoval šéf NKÚ Ján Jasovský. Požiadal ma, aby som svoj návrh stiahol a dal mi prísľub, že túto kontrolu zaradí do plánu činnosti a spravia ju ako jednu z prvých už v januári 2013. S čím som, samozrejme, súhlasil a preto som tento návrh z bodu rokovania schôdze stiahol. Kontrola NKÚ teda bude.

Spolu s tímlíderkou SaS pre životné prostredie Annou Zemanovou sme absolvovali od vypuknutia kauzy množstvo stretnutí - od predstaviteľov úradov životného prostredia, cez stavebné úrady, Správu štátnych hmotných rezerv, obrátili sme sa na prokuratúru a napokon aj na spomínaný Najvyšší kontrolný úrad.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A prinieslo to svoj výsledok. Továreň, ktorá mohla zásadne zhoršiť životné prostredie v Malackách a jeho okolí nebude. Jasne sa ukázalo, že si tu ľudia nemôžu robiť, čo chcú. Že úradníci nemôžu svojvoľne porušovať zákony a že nemôžu zabraňovať občanom, aby sa vyjadrili k tomu, čo sa ich bytostne dotýka

Ale treba o problémoch hovoriť. Treba na ne upozorňovať. Ak to ľudia robiť nebudú, budú vytvárať podmienky pre ľudí, ktorí si túto krajinu privatizujú.

Úradníkom zaplateným do tohto prípadu zlomilo väz to, že neinformovali verejnosť. Ani pani prednostka v Malackách už nie je prednostka. Právo verejnosti v takýchto prípadoch nie je len nejaký prázdny pojem. Úradníci porušili zákon.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bohužiaľ, prípad továrne v Malackách nie je ojedinelý. Takéto skúsenosti majú ľudia na celom Slovensku.

Preto je mimoriadne dôležité, aby sa ľudia nebáli. A ak sa niečo deje u nich v meste alebo obci, ak majú podozrenie, že je to porušenie zákona, alebo že úradníci dohadzujú kšefty nejakým kamarátom - podnikateľom - aby o tom rozprávali.

Aby zastavená nezákonná fabrika na vakcíny v Malackách nebola len síce vítanou, ale ojedinelou lastovičkou. 

Ľubomír Galko

Ľubomír Galko

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Exminister obrany a bývalý poslanec NR SR. Mojim tvrdým bojom proti korupcii som sa stal vážnym problémom a nepriateľom pre mnoho nečestných ľudí, vrátane politikov, naprieč celého politického spektra, ktorí sa snažili parazitovať na systéme. Nikdy mi nešlo o koryto, ale pokiaľ bude možnosť, budem stále ťať do živého a odkrývať zlodejiny. Pretože si myslím, že to stále má zmysel. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu