Ďalší smerácky špinavý biznis dokonaný

Autor: Ľubomír Galko | 11.2.2013 o 20:20 | Karma článku: 26,95 | Prečítané:  9600x

Aj vám sa to stáva? Niečo predpovedáte a ono sa to stane skôr, ako sa nazdáte. Zhruba pred mesiacom som upozornil na excelentne nastavenú „súťaž" bytovej agentúry rezortu ministerstva obrany /BARMO/ na odpredaj ubytovne v Košiciach.

Účelovo nastavené podmienky tohto „transparentného" svinstva neveštili nič dobrého.

  • Prehliadka objektu, ktorý sa predával, bola povinná.
  • Zábezpeka, ktorá musela byť zložená, bola 100 % primeranej ceny.
  • Zábezpeka musela byť pripísaná do 10.00 hodiny dňa 16.1.2013. Ale ponuky bolo možné doručiť v ten istý deň až do 15,00 hod.
  • Ponukové konanie neobsahovalo informáciu, kedy dôjde k otváraniu obálok a kedy bude súťaž vyhodnotená, čo bolo vysoko netransparentné
  • Podľa zverejnených informácii sa jednalo o opakované osobitné ponukové konanie, avšak niekto z histórie na stránke ministerstva obrany vymazal, kedy bola prvá súťaž na daný objekt. Túto informáciu tam nebolo možné nájsť, ale pri iných budovách tam tie informácie sú.

Boli to vopred nastavené podmienky pre vybratého uchádzača. A ten sa ukázal veľmi rýchlo.

Podozrenie, že kvôli  povinnej prehliadke objektu  vypadnú uchádzači, sa snažila suita mr.Transparentného vyvrátiť tlačovou správou. Obhliadku vraj uskutočnilo až 18 potenciálnych záujemcov. Ktovie, odkiaľ ich tam, všakáno, nahnali.

To, že sumu už stihli zohnať a zložili ju len traja záujemcovia , už s takou pompou „glváčovci" neoznamovali. Podozrenie, že niekto, kto má prístup k účtu, mohol zistiť, či a koľko záujemcov zložilo zábezpeku, nevyvrátil nikto dodnes. Prečo v iných súťažiach, zverejnených ministerstvom, mohla byť zábezpeka pripísaná až po doručení ponuky, iba v tomto jedinom prípade pred termínom, kedy sa mali ponuky doručiť?. Takže preto je tu podozrenie, že celé toto taktizovanie slúžilo na to, aby niekto spracoval ponuku až po hraničnom termínena vloženie zábezpeky (po 10,00 hod), lebo v tedy už bol známy konečný počet záujemcov.

A teraz výsledné fakty.

Túto „súťaž" o kúpu vojenskej ubytovne v Košiciach vyhral podnikateľ Dušan Vraňúch, ktorý prenajíma Smeru priestory tak pre krajskú centrálu v Prešove, ako aj pre smeráckeho poslanca Stanislava Kubánka. Kto má záujem o podrobnosti, sú uvedené tu.

A aby toho naozaj nebolo dosť, o budovu ministerstva obrany by mala záujem aj radnica Košice - ­Sever, nestihla však vložiť tak rýchlo peniaze. „Problém vidíme v tom, že aj keď sa nám ponuka zdala zaujímavá, od doručenia výzvy sme mali na rozhodnutie približne iba desať dní," hovorí Jaroslav Polaček, prednosta mestskej časti Košice­-Sever. „Žiadny smrteľník bez banky a ďalších náležitostí nezoženie peniaze na stopercentnú zálohu za taký krátky čas," hovorí. Kúpa sa navyše podľa neho nezaobíde bez toho, aby zvolali zastupiteľstvo, na čo treba sedem dní. Kto má záujem o ďalšie podrobnosti, sú uvedené tu.

Pred pár dňami sme v parlamente prejednávali správu o vyšetrovaní megaškandálu Gorila.

A ja som dnes, žiaľ, nútený zopakovať, že smeráci na nás vypustili celú tlupu goríl.

Zapožičanie luxusnej limuzíny úradníkom na ministerstve školstva na štvrť roka za cenu nového auta - to nie je novodobé smerácke gorilie mláďa?

„Vývoj" mobilného radiačného laboratória za 636.000 eur na ministerstve hospodárstva podobným spôsobom, ako sa „vyvíjal vojak 21 storočia" za 3,2 milióna eur v čase prvej vlády Roberta Fica - to nie je ďalšie gorilie mláďa?

Nepotrebný mediálny monitoring BARMO s neuveriteľným počtom kľúčových slov - až 12, za 960 eur mesačne, objednaný u bývalej smeráckej hovorkyne - to nie sú bratanci a sesternice Gorily?

Reklamná kampaň na predaj českých sladkovodných rýb na Vianoce za 684.000 na ministerstve pôdohospodárstva. Nákup reklamných a marketingových služieb pre Tipos za 4,76 milióna eur. Nákup dvoch luxusných aerotaxíkov pre ministra obrany a jeho suitu za 9,8 milióna eur, priamo, bez súťaže, od sprostredkovateľa, sídliaceho kdesi v zubnej ambulancii - nie je toto celá gorilia rodinka?

O to horšie je, že smeráci tieto obskúrne biznisy obhajujú neuveriteľne arogantným spôsobom, ako tomu bolo v prípade nákupu oných dvoch lietadiel, ktorý tajili pred verejnosťou vraj preto, lebo si chceli pri informovaní o tomto nákupe pripiť s novinármi šampanským.

Normálne nechutné. Nechutné, ale pravdivé. Slovom, smerácke.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Renzi dal sám sebe mat. Dostala ho aj Európa?

Taliansky výsledok je politicky nepomerne ďalekonosnejší než rakúsky.

SVET

Taliansky premiér Renzi po prehre v referende podá demisiu

Hlasovanie zaznamenalo vysokú účasť.


Už ste čítali?