reklama

Niekomu hrozí basa

Pred niekoľkými dňami som čítal odhad plukovníka Suchodlinského, ktorý sa v jednom rozhovore zdôveril, že očakáva diskreditáciu bývalého riaditeľa Vojenskej spravodajskej služby (VSS) Romana Mikulca, seba i všetkých, ktorí sa rozhodli v kauze megaškandálu z čias smeráckeho nominanta Bašku vypovedať. Musím skonštatovať, že mal dobrý odhad.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (63)

Prešlo pár dní a volali mi z Nového času. Vraj majú tip – fotografiu, na ktorej vyznamenávam niekoľkých ľudí a dvaja sú vraj bývalí agenti komunistickej vojenskej kontrarozviedky. Redaktorka sa ani moc netajila tým, že jej „to doniesol jeden človek“. Zároveň povedala, že má stanovisko z MO, že som ich vyznamenal na návrh Romana Mikulca a Vladimíra Suchodolinského. A spýtala sa, ako je to možné.

Keď som si pýtal ďalšie podrobnosti, nejakú informačnú správu alebo iný dokument, kde bolo vyznamenanie zdôvodnené, povedala, že si ho z MO vypýta. Nevypýtala.Trpezlivo som jej vysvetľoval, že som počas ministrovania vyznamenal stovky, možno až tisícky vojakov alebo bývalých vojakov, niektorých aj in memoriam, a žiaden minister nemá možnosť si osobne skontrolovať príbeh ich života. Takisto som jej hovoril, že zajtra sa môže teoreticky ukázať, že sa stal v tých časoch riaditeľom nejakého oddelenia hňup, čo bil svoju ženu, alebo tam nastúpila aj sekretárka, čo kradla v samoobsluhe. Že proste rezort má 20.000 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žiaľ, nepomohlo. Článok vyšiel v podobe, v akej musel vyjsť zrejme podľa želania objednávateľa, ktorý dodal k nemu surovinu. Jeho úroveň môžete posúdiť tu. Priam úžasný je aj údaj, že návrh mi pripravili Mikulec a Suchodolinský. V prípade Suchodolinského o tom výrazne pochybujem, neviem, čo by on s tým mal, takéto veci minister konzultuje vždy len s riaditeľom služby. Nový čas to však tvrdí bez toho, aby disponoval akýmikoľvek releventnými dokumentmi o tejto skutočnosti. A ani neuviedli, že túto informáciu im poskytlo ministerstvo. Čiže nezainteresovaný čitateľ si môže dokonca myslieť, že ju snáď majú odo mňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zhrňme to: Redakcii ktosi odovzdá fotografiu, na ktorej sú súčasní aj bývalí spravodajskí dôstojníci, redaktorka dostane k tomu nadiktované dve mená s informaciou, že sú to bývalí agenti komunistickej tajnej služby; fotografiu redakcia aj s článkom zverejní. Z mojej reakcie je tam len fragment.

Je tragédia, že Glváč miesto toho, aby Skuhru a Šeba, ktorí sú podozriví zo závažného trestného činu - z tunelovania VSS, okamžite hnal mimo služby, podporuje ich v tom, aby pol spravodajstva zháňalo a rozpracovávalo exministra obrany, dnešného opozičného poslanca a bývalých pracovníkov služby. Slovom tých, ktorí sa rozhodli vypovedať o špinavostiach. Agenti dnes miesto toho, aby pracovali v prospech obrany krajiny, ktorá ich platí, hrabú sa vo fotografiách, hľadajú „kompromitujúce“ zábery nepohodlného politika, a potom poďho do novín. Predpokladám, že toto je ešte len začiatok a budú nasledovať ďalšie smeracke hlieny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto konanie je typické pre zbabelcov, ktorí sa pri zakrývaní zločinu neštítia zneužívať tajné služby. Tak sa snažia od samotného zločinu odviesť pozornosť verejnosti.

Niekomu totiž hrozí basa.

Ľubomír Galko

Ľubomír Galko

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Exminister obrany a bývalý poslanec NR SR. Mojim tvrdým bojom proti korupcii som sa stal vážnym problémom a nepriateľom pre mnoho nečestných ľudí, vrátane politikov, naprieč celého politického spektra, ktorí sa snažili parazitovať na systéme. Nikdy mi nešlo o koryto, ale pokiaľ bude možnosť, budem stále ťať do živého a odkrývať zlodejiny. Pretože si myslím, že to stále má zmysel. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu