reklama

Aké bejby v tej Pravde premýšľa?

„Chcem vás požiadať o stanovisko k informáciám Pravdy, že ku kauze odpočúvania novinárov a ďalších ľudí za ministrovania Ľubomíra Galka vypovedal na polícii bývalý agent VOS. Ten mal podľa našich informácií vyšetrovateľom povedať, že minister Galko sa na niektorých online odposluchoch zúčastňoval osobne.  S pozdravom Igor Stupňan - redaktor." Takáto žiadosť prišla na centrálu SaS.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (125)
Obrázok blogu

Odpovedal som nasledovne: „To je absolútny nezmysel. VOS nemá vlastný odpočúvací systém a odposluchy realizuje prostredníctvom Policajného zboru. Na režimové pracovisko polície som ako minister obrany nemal prístup, takže som sa na žiadnych online odposluchoch nemohol zúčastňovať. Ak taký bývalý agent VOS existuje, tak klame."

Dni ubiehali, nič sa nedialo, a tak som danú vec pustil z hlavy. Predpokladal som, že sa redaktor rozhodol o tejto „bombe" nakoniec nepísať. Dňa 7.8.2013 však Pravda predsa len uverejnila článok s názvom „Špióni odpočúvali priamo z ministerstva obrany" - tu je link.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doteraz som Igora Stupňana pokladal za seriózneho redaktora a za to lepšie v redakcii Pravda. Je mi ľúto, že sa dal prepožičať k napísaniu takéhoto článku na objednávku. Je to článok plný nezmyslov, lží a prekrútených poloprávd.

A redakcia opäť s ním tancuje na veľmi tenkom ľade, lebo pravdepodobne zverejnila skutočnosti priamo z vyšetrovania. Tie, ako vieme, nie sú verejne dostupné. Preto je namieste podozrenie z trestného činu, ktorý v prvom rade mohol spáchať samotný dodávateľ týchto informácii. Redaktor Igor Stupňan neurobil nič preto, aby si zistil fakty nasadzovania informačno-technických prostriedkov (ITP) v prostredí vojenských tajných služieb. Uspokojil sa so stanoviskom MO, ktoré mu na priamu otázku, či sa priestory na odpočúvanie nachádzajú na ministerstve obrany, uviedlo, že „informácie týkajúce sa technického zabezpečenia odpočúvania a zaznamenávania v rámci telekomunikačných činností medzi Policajným zborom SR a Vojenským spravodajstvom sú utajovanými skutočnosťami. Z dôvodu zákonnej prekážky ich nemôžeme špecifikovať." Táto akože zdržanlivá odpoveď ministerstva obrany má potvrdzovať informáciu z titulku článku, že „špióni odpočúvali priamo z ministerstva obrany? To ani nie je bulvárne, to je už hlúpe a tristné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Fakt, že Vojenské spravodajstvo (VS) a teda ani ministerstvo obrany nie sú technicky spôsobilí samostatne odpočúvať, napríklad telefonické hovory, nie je žiadna utajovaná skutočnosť. Ministerstvo obrany úplne zjavne hrá s Pravdou špinavú hru. Ako systém odpočúvania funguje, som už podrobne vysvetlil napríklad v parlamentnej rozprave k návrhu zákona o ochrane pred nasadením ITP. A vysvetlil som aj to, ako to vtedy s tym odpočúvaním bolo. Tu sú linky - prvá časť vystúpenia a druhá časť vystúpenia.

Takže k spomenutému článku a chronologicky:

Po prvé : Vojenské spravodajstvo naozaj NEMÁ vlastné odpočúvacie zariadenie. Všetky ITP sa fyzicky realizujú výlučne prostredníctvom Policajného zboru (PZ) a len na základe splnenia zákonných podmienok (súhlas sudcu a tzv. stotožnenie stanice - to znamená, že tel. číslo naozaj používa v danom čase osoba, ktorá je uvedená na súhlase od sudcu a stanica nebola na niekoho iného prevedená). Na pracovisko VS, na ktoré sa odvoláva redaktor, už prichádzajú dáta, ktoré boli získane PZ.„Tečú" tam elektronicky, predtým boli fyzicky nosené na CD-čkach. Tu sa tieto dáta spracúvajú a elektronicky určitý čas archivujú. VS teda nemôže odpočúvať NIKOHO samé od seba, môže pracovať len s dátami, ktoré dostane od polície, ktorá fyzicky realizuje nasadenie ITP. Takže to, čo kuviká Pravda,že MO si môže samostatne realizovať nasadzovanie odposluchov, je číry NEZMYSEL. Dovolím si tvrdiť, že je svinstvom od ministerstva a jeho šéfa Martina Glvača, že tieto elementárne fakty v odpovedi Pravde jednoznačne nevysvetlili. Osobne si myslím, že zámerne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po druhé : Pracovisko v priestoroch kasární, ktoré spomína údajne bývalý spravodajca v článku, nie je pracovisko, kde sa realizuje nasadenie ITP, ale miesto kde sa „odpočuté" dáta z PZ pre potreby VS spracúvajú a archivujú. A milý spravodajca to veľmi dobre vie, preto na otázky Pravdy odpovedá veľmi opatrne a rafinovane. Čitateľa (a možno aj redaktora) síce zaviedol, ale trestný čin ohovárania voči mojej osobe (zatiaľ) nespáchal.

A po tretie : Áno, bol som jedenkrát na tomto pracovisku a mal som na to ako minister právo. Mal som ako minister právo vstúpiť na každé pracovisko v správe rezortu obrany. Navyše - na rozdiel od poslancov NR SR, ktorí sa aj v minulosti i teraz prechádzali po VS ako na školskej exkurzii, mám fyzicky absolvovanú bezpečnostnú previerku najvyššieho stupňa. Keď som nastúpil na ministerstvo, snažil som sa jedenkrát navštíviť každé pracovisko, každú sekciu, každý podriadený útvar, kasárne, úrady, podniky. Oboznámiť sa s ich činnosťou. Preto som bol aj v na tomto pracovisku. Takto som aj ako svedok vypovedal na prokuratúre, a nie je v tom žiaden problém.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hoci nemám informácie z trestného spisu ako denník Pravda, predpokladám, že žiaden dôstojník, terajší, ani bývalý, nemohol vypovedať o tom, že som chodil na toto alebo iné pracovisko a „online sa zúčastňoval na odposluchoch". Musel by to byť totiž šialenec. Ak sa však s takou výpoveďou alebo tvrdením od niekoho konkrétneho stretnem, dám naňho trestné oznámenie za ohováranie a civilnú žalobu za poškodzovanie môjho mena.

Postaviť na tejto, počas celých 16 mesiacov môjho ministrovania jedinej návšteve zmieneného pracoviska, diskreditačnú kampaň, je smerácko - pravdovské úbohé varenie z vody. Niečo podobné ako to slávne zmanipulované smerácke video z parlamentu.

A teraz k najväčšej špinavosti Pravdy. Onen bývalý spravodajský dôstojník tomuto denníku totiž nepotvrdil vôbec nič. Naopak. Povedal, že on fyzicky pri ničom nikdy nebol, nič nevidel, akurát sa raz stretol počas dovolenky na pracovisku v kasárňach s upratovačkou, ktorá upratovala a podriadený mu mal povedať, že preto sa upratuje, lebo tam „príde minister". A stále hovoril len o „zabezpečovaní" odpočúvania telefonických hovorov na danom pracovisku v týchto kasárňach. Tento človek totiž veľmi dobre vie, že hovorí už o spracovaní a archivovaní niečoho, čo bolo už dávno niekde (na polícii) legálne odpočuté a vojenským spravodajcom len následne sprístupnené.

A z toho Pravda dokázala vydedukovať, že na MO existuje nejaký paralelný odpočúvací systém, že niektoré odposluchy sa samostatne realizovali priamo na ministerstve obrany a že dokonca ja som sa na nich aktívne zúčastňoval. Kto v tej redakcii premýšľa? Aké bejby?

Preto: Dôrazne odmietam tvrdenia Pravdy. Ide o zjavnú snahu špiniť moje meno a snahu diskreditovať ma a zastrašovať ma v súvislosti s mojím angažovaním sa pri odhaľovaní zločinu tunelovania VSS z čias prvej ficovej vlady a ďalších smeráckych špinavostí, naposledy tá s predraženými maskami. Ak si niekto mysli, že ma takto zastaví, je na veľkom omyle.

Ľubomír Galko

Ľubomír Galko

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Exminister obrany a bývalý poslanec NR SR. Mojim tvrdým bojom proti korupcii som sa stal vážnym problémom a nepriateľom pre mnoho nečestných ľudí, vrátane politikov, naprieč celého politického spektra, ktorí sa snažili parazitovať na systéme. Nikdy mi nešlo o koryto, ale pokiaľ bude možnosť, budem stále ťať do živého a odkrývať zlodejiny. Pretože si myslím, že to stále má zmysel. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu