reklama

Trpiaci imigranti patria dočasne do vojenských objektov, nie do stanov

Som proti tomu, aby sme na základe nejakých kvót trvalo umiestnili a snažili sa na Slovensku integrovať ľudí úplne inej kultúry a svoj názor som už niekoľkokrát verejne vyjadril. Nedokážeme integrovať ani vlastných Rómov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (47)

A rovnako to dopadne aj s utečencami. Na Slovensku vzniknú len ďalšie getá, plné frustrovaných ľudí. Utečencov, putujúcich po EÚ z krajiny do krajiny, nerešpektujúcich zákony žiadnej z krajín, v ktorej sa momentálne nachádzajú, pokladám za ilegálnych ekonomických imigrantov, nie za vojnových utečencov. Navyše, keď vidím, čo sa deje v Nemecku, vo Francúzsku alebo vo Švédsku, niektorých z nich pokladám pre Slovensko za bezpečnostné riziko. Som presvedčený, že môj postoj je legitímny, aj keď zaň sem-tam nafasujem takýto nekorektný blog.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mimochodom, prirovnávať mňa k Robertovi Ficovi, pri mojom známom postoji k nemu, na to naozaj treba mať určitú dávku fantázie. Je pravda, že som voči nemu vo výhode, lebo vyskakuje teraz zbytočne. Bol to totiž práve on spolu s Mečiarom, Slotom a Bugárom, ktorí pretlačili v 2008-om Lisabonskú zmluvu, ktorá obmedzila suverenitu Slovenska aj v citlivej otázke azylovej politiky a teraz pri povinných kvótach žneme výsledky tohto rozhodnutia. Bélovi Bugárovi to neškodí, on je konzistentný a aj dnes trvalé umiestnenie utečencov a imigrantov na Slovensku k nám nalinkované z Bruselu otvorene podporuje, ale premiér (a čiastočne aj Andrej Danko z SNS) vyzerá so svojim spravodlivým hnevom na rozhodnutie Bruselu trápne. Ale o inom som chcel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Patrím k tým, ktorí tvrdili, že by bolo správne prihliadať na názor obyvateľov Gabčíkova, keď odmietli umiestnenie utečencov v ich meste a vyjadrili ho v referende. Vtedy som navrhol, aby boli „rakúski“ žiadatelia o azyl umiestnení v niektorých opustených vojenských objektoch, ktorých majú OS SR dostatok po celom Slovensku. U smeráckej vlády sa to nestretlo s pochopením a títo ľudia sú už v Gabčíkove napriek tomu, že je to zrejme v rozpore s vnútorným právom SR. Kedy sa ale smeráci starali o dodržiavanie zákona, že áno...

V týchto dňoch sa ale dozvedáme že Ministerstvo vnútra pred pár dňami vyhlásilo súťaž na nákup 560 nafukovacích stanov s príslušenstvom za 14 miliónov eur a pripúšťa aj ich použitie na „núdzové ubytovanie osôb“ v súvislosti s migračnou krízou. Nuž, toto sa mi vidí ako kamufláž. V minulosti sa na Slovensku zdržovalo oveľa viac utečencov ako dnes a žiadne stany sme nepotrebovali. Skôr si myslím, že ide o kšeft a snahu do marca 2016 ešte podojiť eurofondy zo strany smeráckych kleptomanov. Som totiž presvedčený, že vždy je humánnejšie, keď sú ľudia najmä v zimnom období ubytovaní v budovách ako stanoch. Apropo, na aký nával utečencov sa ministerstvo vnútra vlastne pripravuje? Veď sem žiadni vraj nechcú ísť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Náš návrh s opustenými vojenskými objektmi niektorí ľudia aj mimo Smeru nazvali nehumánnym. Dokonca padali silné slová ako koncentračné tábory. Zaujímalo by ma, čo títo kritici hovoria teraz na stany. Každopádne kradnúť a kupovať zbytočnosti a využívať k tomu aj migrantskú krízu pokladám za mimoriadne cynické. Celý tender je len a len niekoho kšeft.

Na záver odkaz pre tých, čo by ma chceli obviniť z necitlivosti alebo nedostatku humanizmu: Obdivujem dobrovoľníkov, čo chodia nezištne a obetavo pomáhať do Chorvátska, Srbska, Slovinska, častokrát za vlastné peniaze a vážim si ich. Lebo to sú ľudia, ktorí reálne pomáhajú. Ženám, rodiacim priamo na poli, deťom, klepotajúcim sa zimou a moknúcim v daždi. Myslím si, že týmto trpiacim ľuďom by sme mali pomôcť aj organizovane ako Slovensko. Poslať dobrovoľnícke a záchranné tímy, dať im najesť, napiť. Poslať lieky - aby nabrali sily. Samozrejme, až na základe žiadosti, ak taká príde a čudujem sa, že sa Chorváti, Srbi, či Slovinci na nás ešte oficiálne neobrátili a len chaosia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po tejto krátkodobej pomoci je treba následne týchto ľudí vrátiť do ich domovskej krajiny, pokiaľ tam nie je vojna alebo ich presunúť do táborov mimo EÚ, pokiaľ u nich vojna je alebo ak nevieme v úvodný moment zistiť, odkiaľ vlastne sú. Tam, mimo územia EU je potrebné zrealizovať poctivý azylový proces. Postoj a riešenia SaS, týkajúce sa migrantskej krízy sú popísané v našej pozícii a vo volebnom programe SaS, časti Vnútro – Azylová politika.

Ľubomír Galko

Ľubomír Galko

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Exminister obrany a bývalý poslanec NR SR. Mojim tvrdým bojom proti korupcii som sa stal vážnym problémom a nepriateľom pre mnoho nečestných ľudí, vrátane politikov, naprieč celého politického spektra, ktorí sa snažili parazitovať na systéme. Nikdy mi nešlo o koryto, ale pokiaľ bude možnosť, budem stále ťať do živého a odkrývať zlodejiny. Pretože si myslím, že to stále má zmysel. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu