reklama

Prezidenta neohováram, hovorím o ňom len smutnú pravdu

Pred zhruba dvoma týždňami mi zazvonil telefón, volala ma polícia. Pozvali ma na výsluch. Pýtam sa na dôvod a vyšetrovateľ mi povedal, že na mňa prezident PZ Tibor Gašpar podal trestné oznámenie za ohováranie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (72)

Ej, bisťu! Nepáčia sa mu vraj nejaké moje výroky na jeho adresu z tejto tlačovej besedy.

Tak som tam teda šiel v piatok minulý týždeň a povedal som vyšetrovateľovi pravdu. Šiel som tam ako predo mnou iní opoziční politici. Možno snáď viac odhodlaný dať najavo, že to, čo stvára Tibor Gašpar, sa mi teda vonkoncom nepáči, že nebudem o tom mlčať a žiadne trestné oznámenia ma nezastrašia.

Aj preto som sa rozhodol zverejniť svoju výpoveď. Povedal som zhruba toto :

Som presvedčený, že žiadne moje vyjadrenie nenapĺňa skutkovú podstatu trestného činu ohovárania, ani žiadneho iného trestného činu. Svojimi vyjadreniami hodnotím prácu mnohých vysokých verejných funkcionárov, ktorí žijú z verejných peňazí a majú za ne slúžiť ľuďom, nie jednotlivým politickým stranám, oligarchom, zbohatlíkom alebo dokonca rôznym kriminálnym živlom. Sú to ľudia, čo majú byť nezávislí a majú všetko svoje úsilie venovať ku prospechu našej vlasti. Majú byť nielen profesionálni, ale aj morálni a čestní, majú byť vzorom pre budúce generácie. Som toho názoru, že sú povinní sa zastať svojich podriadených, chrániť ich vždy, keď to potrebujú a zároveň ich potrestať, ak si to zaslúžia. Jedným z takýchto vysokých verejných funkcionárov, platených z peňazí občanov Slovenska je aj prezident Policajného zboru Tibor Gašpar. Je najvyšším predstaviteľom polície, ktorá má byť nezávislá a má pomáhať a chrániť všetkých občanov Slovenska, ktorí to potrebujú. Od človeka na takejto pozícii očakávam, že to bude profesionálny a nestranný policajt so zmyslom pre poriadok a spravodlivosť, nie submisívny element, čo sa krčí pred predsedom vlády a ministrom vnútra.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som poslancom NR SR s mandátom takmer 54.000 mojich osobných voličov a s mandátom viac ako 315.000 hlasov pre našu politickú stranu SaS a mojou úlohou je zastupovať záujmy týchto voličov, ale nielen ich. Chcem zastupovať záujmy všetkých občanov Slovenska, ktorí o toto zastupovanie majú záujem. Som dnes opozičný poslanec a mojou úlohou je hlavne kontrola. Kontrola vládnej moci, ale aj kontrola bezpečnostných zložiek. Pripomínam, že som bývalý minister obrany, dlhoročný člen Výboru pre obranu a bezpečnosť, Výboru na kontrolu činnosti Vojenského spravodajstva a v tomto volebnom období aj Výboru na kontrolu činnosti NBÚ, ktorému aj predsedám. Preto ma osobitne zaujíma, v akom stave sú silové zložky a v koho rukách je bezpečnosť občanov a výkon spravodlivosti na Slovensku. S tým súvisí aj to, že sa vždy zastanem čestných a slušných príslušníkov Ozbrojených zborov, a som presvedčený, že vo všetkých Ozbrojených zboroch, políciu nevynímajúc, je ich väčšina. Verím, že aj vy, pán vyšetrovateľ, patríte k tej slušnej časti PZ. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som šokovaný z toho, keď si prečítam v médiách, že vyšetrovateľ megaškandálu Gorila, ktorý verne slúžil našej vlasti sedemnásť rokov, odchádza do civilu, lebo má pocit, že sú mu pri vyšetrovaní kladené prekážky a následne si v médiách prečítam, že jeho najvyšší policajný nadriadený Tibor Gašpar jeho profesionálnu rezignáciu označí za útek pred zodpovednosťou. Som šokovaný z toho, že si v tých istých médiách neprečítam v prvom rade to, že mu prezident PZ verejne poďakoval za doterajšiu obetavú prácu. Som šokovaný z toho, že si v týchto médiách prečítam invektívy na tohto policajta, ktoré pokladám za nechutnosti a zvrátenosti. Pokladám to za obrovskú hanbu a som presvedčený, že to demoralizuje celý policajný zbor, všetkých slušných a čestných policajtov, ktorí si chcú poctivo robiť svoju prácu a chcú slúžiť vlasti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som šokovaný, keď si v médiách prečítam vyjadrenie policajného prezidenta Gašpara, že dehonestujem a znevažujem prácu polície na úkor dosiahnutia svojich politických cieľov a že som sa štyri roky ani raz nezaujímal o výsledky práce polície, resp. o to, ako sa plnia úlohy uložené zákonom, čo nie je pravda a pokladám to za ohováranie a zároveň presne tento istý človek na mňa podá trestné oznámenie za ohováranie.

Takisto som šokovaný z toho, keď si v médiách prečítam, že policajný prezident, ktorý má byť nezávislý a apolitický a má sa zdržať politických stanovísk hodnotí moje vyjadrenia slovami, že sa voči niektorým mojim tvrdeniam o jeho osobe ostro ohradzuje aj preto, že som bol ako minister odvolaný z dôvodu, že moji podriadení sú podozriví z nezákonného odpočúvania, pričom je známa skutočnosť, že generálna prokuratúra už v minulosti vydala rozhodnutie o tom, že som nijako žiadne odpočúvanie neovplyvňoval. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som opozičný poslanec, zvolený občanmi Slovenska, ktoré má a musí byť demokratické; som šokovaný z toho, že sa v súčasnosti dozvedám, že sú predvolávaní na políciu predstavitelia opozície – nielen ja, ale aj Richard Sulík, Daniel Lipšic, Gábor Grendel, Igor Matovič, Natália Blahová, Jozef Rajtar, Boris Kollár, Alojz Hlina a ďalší. Niektorí z nich sú dokonca obvinení z rôznych trestných činov. A zároveň ľudia ako minister vnútra Robert Kaliňák, bývalý minister dopravy Ján Počiatek, podnikateľ Ladislav Bašternák a ďalší klienti Smeru si užívajú privilégium beztrestnosti. Ten prvý menovaný, Robert Kaliňák, dokonca stále zastáva funkciu ministra vnútra a na ľudí sa doslova bezočivo škerí z televíznych obrazoviek. Pripomínam, že je to ten istý Robert Kaliňák, ktorý v roku 2011 v televízii mával údajnou kópiou Záznamu operatívnych informácii novinárky, na ktorú boli údajne nasadené v tom čase Informačno - technické prostriedky a nie je mi známe, že by polícia vtedy a ani doteraz voči nemu konala vo veci podozrenia zo spáchania trestného činu úniku utajovaných skutočností, zneužitia právomocí verejného činiteľa alebo iného trestného činu.

Nehovoriac o premiérovi Robertovi Ficovi, jeho mnohých výrokoch na tlačových besedách, podložených aj rôznymi materiálmi, ktoré zverejňoval a ktoré citoval. Takisto mi nie je známe, že by voči nemu v súvislosti s podozrením z trestného činu zneužitia právomoci verejného činiteľa alebo iných trestných činov polícia konala.

Takisto som šokovaný z toho, keď si v médiách prečítam, že všetky citlivé kauzy končia na Národnej kriminálnej agentúre u toho istého vyšetrovateľa.

Tiež som šokovaný, keď si prečítam v médiách článok, v ktorom sa píše, že sa policajný prezident Tibor Gašpar zúčastnil oslavy 60. narodenín poslanca Smeru - SD Jozefa Valockého a to v hoteli Zlatý Kľúčik, ktorý je blízky podnikateľom Bödörovcom, čo stoja za firmou Bonul, ktorá má od štátu viacero zákaziek, pričom zákon o štátnej službe príslušníkov policajného zboru hovorí, že policajt nesmie byť členom politickej strany alebo politického hnutia ani vyvíjať činnosť v ich prospech. A zároveň sa na tej istej oslave zúčastní aj podpredseda parlamentu a bývalý minister obrany Martin Glváč zo strany Smer - SD, ktorý firme Bonul zadal zákazku na stavebné práce v kasárňach Vajnory, hoci stavebné práce firma bežne nevykonávala.

Som rozhorčený zo všetkých tých krokov polície, ktoré pokladám za dvojitý meter v prístupe ku koaličným a opozičným politikom.

Na záver svojej výpovede chcem uviesť dve veci :

1) za celý tento čas, čo sa príslušníci polície venovali mojej osobe, prevzatie prípadu, výpoveď, zaprotokolovanie atď. a ešte sa mu budú aj venovať, boli spotrebované určité finančné prostriedky, vyhradené pre políciu a rezort vnútra. Za tieto peniaze mohol byť možno niekde inde zachránený ľudský život alebo mohlo byť zabránené krádeži, lúpeži, ak by sa použili na niečo iné a zmysluplnejšie

2) chcem vyzvať všetkých slušných a čestných policajtov, aby si robili poctivo svoju prácu, aby nepodľahli žiadnym tlakom, chcem ich povzbudiť v ich práci. Chcem vliať do nich nádej, že raz bude lepšie, nikto na nich nebude vyvíjať žiadne tlaky, budú mať rozviazané ruky a budú sa môcť sústrediť výlučne na svoju prácu, ktorou je pomáhať a chrániť. A budú sa môcť venovať skutočným zločincom a pričiňovať sa o ich spravodlivé vyšetrenie a potrestanie. Tibor Gašpar, ktorého v žiadnom prípade neohováram, ale ktorého hodnotím podľa jeho výrokov a dosiahnutých výsledkov, nebude policajným prezidentom naveky.

Vyšetrovateľ bol korektný, zapísal všetko, ako bolo treba, položil zopár otázok, napríklad, kde som sa dočítal, že sa vyšetrovateľ Gorily dočkal špiny, invektív a okydávania a podobne, tak som mu čiastočne opätovne odcitoval z textu výpovede a čiastočne upriamil jeho pozornosť na našu tlačovú besedu. Zároveň sa spýtal, či má chápať tú časť mojej výpovede, kde hovorím o klamstve Tibora Gašpara voči mojej osobe ako mnou podané trestné oznámenie za ohováranie. A keďže dostal odo mňa odpoveď : „Očakávam profesionálny prístup polície a rovnaký meter na obe strany“, tak sa zamyslel a povedal niečo v tom zmysle, že chlapci na inšpekcii budú mať robotu. Tak som veľmi zvedavý, akú robotu budú tí chlapci na inšpekcii odvádzať smerom k svojmu policajnému prezidentovi. Odhadujem, že žiadnu. O ďalšom priebehu vyšetrovania budem verejnosť informovať. 

Ľubomír Galko

Ľubomír Galko

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Exminister obrany a bývalý poslanec NR SR. Mojim tvrdým bojom proti korupcii som sa stal vážnym problémom a nepriateľom pre mnoho nečestných ľudí, vrátane politikov, naprieč celého politického spektra, ktorí sa snažili parazitovať na systéme. Nikdy mi nešlo o koryto, ale pokiaľ bude možnosť, budem stále ťať do živého a odkrývať zlodejiny. Pretože si myslím, že to stále má zmysel. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu