reklama

Ani Goebbels by to neurobil lepšie ako Raši

Keď sa prevalilo, že ministerka Zvolenská nezabezpečila včas licencie na vrtuľníkovú záchrannú zdravotnú službu, rozhodli sme sa v SaS zistiť, či došlo k chybe a kto ju urobil. Preto sme zaslali na ministerstvo zdravotníctva otázky, týkajúce sa priebehu výberového konania pri prideľovaní licencií. Otázky podľa infozákona zaslala naša generálna managerka mailom na MZ a do kópie dala aj mňa a niekoľkých ďalších kolegov. Otázky aj odpovede sú tu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (61)

Možno sa vám to už stalo. Neuvedomil som si, že to nie je len vnútrostranícka komunikácia a pomocou príkazu „odpovedať všetkým" som kolegov za presnú štylizáciu otázok pochválil. Zároveň som navrhol, aby sme o našom postupe informovali aj verejnosť prostredníctvom , ale až o niekoľko dní, pretože vtedy boli média plné kauzy tunelovania SPP. Vďaka mojej chybe sa tento email dostal na ministerstvo zdravotníctva. Keď som zistil, čo sa stalo, hneď som zaslal na MZ ďalší email, v ktorom som ich informoval, že ten predchádzajúci bol zaslaný omylom a tým som pokladal vec za vybavenú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ministerka Zvolenská túto chybu však využila a napísala tento blog, v ktorom môj email zverejnila.

Podľa mňa to bolo v rozpore so zákonom a navyše neslušné, lebo na zverejnenie nemala môj súhlas a vedela, že korešpondencia jej nepatrí. Zároveň však v blogu aspoň uviedla, že naše otázky sa týkajú priebehu prideľovania licencii, sú legitímne a odpovede prisľúbila. To sa aj stalo.

A tu je presný text môjho mailu, ktorý sa omylom dostal aj na ministerstvo: „Úplne skvelé otázky, toto chyťme a držme sa toho, mali by sme dať tlačovú správu s týmito otázkami a infom, že sme ich zaslali na MZ, ale len ju pripravme a dajme ju, až keď tento cirkus okolo SPP trocha ochabne, aby nezanikla. LG"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zuzana Zvolenská citovala môj mail presne od slova do slova.

Podotýkam, že otázky sme zasielali 17.septembra 2013, teda v čase, keď sa ešte o nejakom odvolávaní Zvolenskej vôbec nehovorilo (to sa riešilo až niekedy v októbri). Bolo to dokonca ešte aj pred konaním mimoriadneho zdravotníckeho výboru z 25.septembra 2013, na ktorom sa začalo rozprávať o zosnulej mladej pacientke, ktorá nedostala šancu prežiť, lebo ju vrtuľník nemohol previezť do Bratislavy pre chýbajúcu licenciu.

Aké bolo moje prekvapenie, keď na mimoriadnej schôdzi smerácky poslanec Richard Raši ako spravodajca predniesol vo svojej reakcii na faktické poznámky (teda vtedy, keď sa naňho nedalo reagovať) tento môj mail nasledovným spôsobom :

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Skvelé otázky ohľadom tohto úmrtia, toto chyťme a držme sa toho. Mali by sme dať tlačovú správu s týmito otázkami a informáciu, že sme ich zaslali na ministerstvo zdravotníctva ohľadom tragického úmrtia." Ale počúvajte, "ale len ju pripravme a dajme ju až keď tento cirkus okolo SPP trocha ochabne, aby nezanikla."

Dôkaz, doslovný prepis faktickej poznámky Rašiho, je tu.

Smerák Raši úmyselne a zákerne vložil do mojho mailu šesť slov (vyznačené tučným písmom), ktoré v ňom vôbec neboli a ktoré úplne zmenili jeho obsah a takto ho prečital plénu. Neuveriteľné...

Smerákom teda tak tieklo vo štvrtok pri rozprave o odvolaní ministerky Zvolenskej do topánok, že sa neštítili ani takejto manipulácie. Vskutku goebbelsovskej. Rašiho podvod vybičoval v sále vášne, pretože poslanci si zrejme mysleli, že sme sa pýtali na smrť tej nešťastnej mladej ženy, diagnózu, zranenia, okolnosti havárie..., s cieľom použiť to v pravý moment, že sme to chceli aj zverejniť a ešte dokonca aj kalkulovali s časom zverejnenia. Marx-leninista poslanec Blaha mi povedal, že som nemorálne prasa, lebo som si informácie ohľadom toho úmrtia dopredu pripravoval, či zisťoval; ja som povedal ministerke Zvolenskej, že je drzá ako opica, keď zverejňuje cudzie emaily, ktoré jej nepatria. Poslanec Jarjabek svojím dramatickým hlasom riekol, že viaceré strany v parlamente sú „našňupané" a podobne. Bolo toho viac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ešte raz zopakujem, že sme sa pýtali výlučne len na VEREJNÉ OBSTARÁVANIE, nie na nejaké ÚMRTIE alebo niečo podobné. Pýtali sme sa na zloženie výberovej komisie, na jednotlivé termíny, chýbajúce doklady, na zoznam uchádzačov a podobne.

Neskôr, keď najagresívnejšie vášne vyprchali, viacerí poslanci Smeru prečítali inkriminovaný email už v správnom a presnom znení. Dokonca aj poslanec Raši tak spravil, ale až v záverečnej reči. Odvahu ospravedlniť sa mi za to, čo urobil v jej úvode a za to, čo spôsobil tou manipuláciou, však v sebe nenašiel.

Musím povedať, že takúto podlosť, akú predviedol tento smerák v bielom golieriku v priamom prenose, som počas mojej krátkej politickej kariéry v parlamente ešte nezažil.

Zhrňme to. Ministerka tohto štátu zverejní bez môjho súhlasu email, o ktorom vie, že sa jej dostal do rúk omylom. Predseda zdravotníckeho výboru Raši zmanipuluje jeho znenie, doslova oklame vlastných kolegov, ktorí ako stádo začnú potom chrliť okolo seba síru. A v tomto huriavku má zaniknúť fakt, že ministerstvo Zuzany Zvolenskej vydalo licencie pre vrtuľníkovú záchrannú zdravotnú službu s päťdňovým omeškaním. A nevie rozumne vysvetliť, prečo.

Takto vyzerá smerácka obhajoba neobhájiteľného v praxi.

Ľubomír Galko

Ľubomír Galko

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Exminister obrany a bývalý poslanec NR SR. Mojim tvrdým bojom proti korupcii som sa stal vážnym problémom a nepriateľom pre mnoho nečestných ľudí, vrátane politikov, naprieč celého politického spektra, ktorí sa snažili parazitovať na systéme. Nikdy mi nešlo o koryto, ale pokiaľ bude možnosť, budem stále ťať do živého a odkrývať zlodejiny. Pretože si myslím, že to stále má zmysel. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu