reklama

Nevzdám sa

Robert Kaliňák sa ma snažil uraziť, keď prirovnal moju nomináciu do komisie na kontrolu nasadzovania ITP k pedofilovi, čo ho pustia do materskej školy. Neoplatím mu to rovnakou mincou. Ale viem mu sľúbiť niečo iné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Sú tomu už dva roky, čo dozorujúci prokurátor Jozef Čentéš zastavil trestné stíhanie bývalého riaditeľa Vojenského obranného spravodajstva (VOS) Pavla Brychtu, obvineného zo zneužitia právomoci verejného činiteľa a poškodzovania cudzej veci. Pavol Brychta bol obvinený z toho, že vraj na môj pokyn nasadil na redaktorov Pravdy informačno – technické prostriedky (ITP) na základe vymyslených dôvodov, ktorými oklamal sudcu, čo schvaľoval jednotlivé žiadosti. Jozef Čentéš (dozorujúci prokurátor) na 31 stranách obvinenie dokonale vyvrátil a vysvetlil to tak podrobne a polopatisticky, že to musí chápať úplne každý. Sťažnosti všetkých dotknutých novinárov, ktoré voči tomuto rozhodnutiu podali, námestník Generálneho prokurátora Šufliarsky zamietol. Rozhodnutie tak definitívne nadobudlo právoplatnosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odpočúvanie novinárov bolo teda legálne. Akurát ma zaň roky lynčovala odborná aj laická verejnosť a vtedajšia premiérka Iveta Radičová ma v kooperácii s vtedajším prezidentom Ivanom Gašparovičom a bývalými koaličnými partnermi, reprezentovanými Mikulášom Dzurindom, Jánom Figeľom a Bélom Bugárom, do 48 hodín odpratali z rezortu obrany.

Je pravda, že v iných prípadoch nasadzovania ITP (zamestnanci, podnikatelia atď.) sa voči bývalým dôstojníkom VOS ešte koná a súdy si prípad pohadzujú ako horúci zemiak, ale práve odpočúvanie novinárov, podľa vyjadrenia Ivety Radičovej, „jedno či legálne alebo nelegálne, ako neprípustné v demokratickej spoločnosti“ bolo dôvodom pre môj okamžitý odchod a diskreditáciu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jozef Čentéš však urobil ešte jednu dôležitú vec. Do neutajenej časti uznesenia dal kľúčovú informáciu o tom, že všetci vypovedajúci svedkovia včítane Pavla Brychtu potvrdili, že som vtedy ako minister obrany nevydal ani jediný pokyn alebo rozkaz k nasadeniu odposluchov a že VOS konala autonómne na základe vlastných poznatkov.

Vojaci, dôstojníci VOS, ktorí dlhé roky verne slúžili našej vlasti a ktorým sa naša vlasť odvďačila tým, že im teraz hrozí basou (pričom ja som dodnes presvedčený, že nespravili nič protizákonné) sa nenechali ani zastrašiť, ani vydierať a ani kúpiť, krivo proti mne nesvedčili a očistili moje meno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viac informácii o tejto téme je vysvetlených tu.

Neskôr, tesne pred voľbami v marci 2016, v snahe opätovne mňa aj SaS diskreditovať polícia aj Generálna prokuratúra „preverovala“ informáciu, že som ukazoval nejaký tajný zoznam nepovolanej osobe – bývalému členovi SaS. Toto takzvané vyšetrovanie, keďže už nemohli využiť kauzu odpočúvania novinárov, použili smeráci ako „argument“ na blokovanie mojej osoby do komisie na kontrolu nasadzovania ITP, kde ma nominovala opozícia.

Dnes je však situácia iná, pretože aj tieto vyšetrovania (áno, bolo ich viac, keď neuspelo Okresné riaditeľstvo PZ, skúšalo to Krajské riaditeľstvo PZ) skončili záverom, že sa nič také nepreukázalo a aj toto je uzavreté. Napriek tomu ma smeráci naďalej v komisii blokujú. Podotýkam smeráci, lebo na predstaviteľoch strán Most – Híd a SNS je viac menej vidno, že by im moja účasť v komisii neprekážala, avšak nechcú ísť proti koaličnému partnerovi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Argumenty smeráci už teraz ani nehľadajú, demagogicky sa vracajú k nasadzovaniu ITP počas rokov 2010 – 2011, pričom si už rovno aj vymýšľajú. O tragikomickosti celej situácie hovorí fakt, že keď som nedávno na chodbe v parlamente zastavil poslanca branno-bezpečnostného výboru Petra Šucu zo strany Smer - SD, ktorý v pléne opäť raz „argumentoval“ že som „odpočúval“ premiérku, kamionistu a podobne a začal som mu vysvetľovať, že napríklad akcia „Dáma“ (odpočúvanie premiérky) bola čistá kačica a so žiadnym kamionistom som nič nemal a už je to dávno vyšetrené a dokázané, len mu nemôžem povedať podrobnosti, lebo sú to utajované skutočnosti, nedopovedal som poriadne ani prvú vetu, keď ma prerušil a so šalamúnskym úsmevom mi oznámil : „Pán Galko, my v Smere veľmi dobre vieme, ako to bolo, a aj to, že sa to nestalo, resp. ste to nezavinili, ale budeme to proti vám takto používať. Je to naša odpoveď za to, čo na nás vy vyťahujete a kritizujete“...

Úsmevné je, že som členom troch bezpečnostných výborov – Výboru pre obranu a bezpečnosť, Výboru na kontrolu činnosti Vojenského spravodajstva a Osobitného kontrolného výboru na kontrolu činnosti Národného bezpečnostného úradu, naposledy menovaného výboru som dokonca predsedom. Vo všetkých troch výboroch prichádzam do styku s utajovanými skutočnosťami nepretržite. Tam moje pôsobenie nik nespochybňuje.

Chápem, že Smer má panický strach z toho, že by som im práve ja mal hľadieť na prsty z hľadiska nasadzovania ITP. To, že by som neváhal ani minútu a ak by som videl niečo nekalé, letelo by odo mňa trestné oznámenie, dobre vedia. Takisto veľmi dobre vedia, že mám dostatočné skúsenosti, tá neblahá minulosť ma prinútila sa tejto téme odborne venovať. Viem presne, kam by som sa mal pozerať a čo by som si mal pri tých kontrolách pýtať.

A priznám sa, že som to chcel už aj nechať tak, aby som komisiu neblokoval a chcel som navrhnúť, aby SaS dala iného kandidáta. Ale neurobím to. Ctím si totiž to, ako sa za mňa postavila celá demokratická opozícia. Páni Vašečka, Grendel, Krajniak, Kollár a ďalší. Títo politici stoja za mnou a trvajú na tom, že ľudia s tak morálne pokriveným profilom ako je Robert Kaliňák alebo Martin Glváč nám jednoducho nemajú právo kádrovať kandidátov. A musím priznať, že ma takýto postoj opozície aj hreje pri srdci. Preto sa tejto nominácie sám nevzdám, až pokiaľ sa spolu v opozícii nedohodneme na niečom inom.

Robert Kaliňák sa ma snažil uraziť, keď prirovnal moju nomináciu do komisie na kontrolu nasadzovania ITP k pedofilovi, ktorého pustia do materskej školy. Nebudem mu to oplácať rovnakou mincou. Ale viem mu sľúbiť, že ak sa raz do tej komisie dostanem a v tých odposluchoch sa napríklad bude vyskytovať jeho meno, meno jeho exkolegu Počiatka, poslancov Kubánka, Bučeka a ďalších v známej kauze neoprávnených vratiek DPH na východnom Slovensku, alebo sa tam napríklad zjaví rozhovor medzi ním a policajtkou, ktorým odvolal zásahovku z domovej prehliadky vo firme Bašternáka a vyhodnotím to tak, že polícia alebo tajné služby nepracovali ďalej s podozreniami na kriminálne činy jeho, či iných politikov alebo vysokých policajných funkcionárov tak, ako mali, budem konať. Aby bola kontrola nasadzovania ITP reálna a nielen formálna a priniesla aj nejaké výsledky. Veď o to by nám malo všetkým ísť, nie? 

Ľubomír Galko

Ľubomír Galko

Bloger 
  • Počet článkov:  177
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Exminister obrany a bývalý poslanec NR SR. Mojim tvrdým bojom proti korupcii som sa stal vážnym problémom a nepriateľom pre mnoho nečestných ľudí, vrátane politikov, naprieč celého politického spektra, ktorí sa snažili parazitovať na systéme. Nikdy mi nešlo o koryto, ale pokiaľ bude možnosť, budem stále ťať do živého a odkrývať zlodejiny. Pretože si myslím, že to stále má zmysel. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu